Пилотът на прехванатия самолет: Досадна грешка, от „Граф Игнатиево” определиха действията си като правилни
В четвъртък около 17.42 ч. дежурните сили и средства от състава на ВВС са били приведени в действие за изпълнение на мисия „Air Policing“ по самолет-нарушител, съобщиха от пресцентъра на Министерството на отбраната.
Малко по-късно стана ясно, че пилотът на малкия самолет е шефът на частна школа за летци - Валери Илиев.
Пред „Нова нюз” той предположи, че става дума за „досадна грешка” и няма представа защо е бил прехванат.
„При изпълнение на учебно-тренировъчен полет вчера към 16.00 ч. поради технически проблеми в радиостанцията се качих на самолета, за да го тествам. Не съм ходил до Свищов, а изпълних задача на около 20 км от летището в Бохот, след което бях прихванат от самолет на ВВС”, разказа Илиев.
По думите му вчерашното изпълнение е било „недобро”.
„Не съм нарушител, информацията не се дава от България, а от командването на НАТО. В авиацията съществува пространство G - сегмент от въздушното пространство до определена височина, в която всеки един собственик на летателно средство може да изпълнява полети, без да се обажда на когото и да било. Аз винаги се обаждам. Не съм нарушил никакви закони, нито съм бил причина за паника", категоричен бе Илиев. Той допълни, че след прихващането са се изсипали всички възможни служби.
„Бях отведен в полицията и бях задържан вчера от 16 ч. до преди половин час / т. е около 10 часа днес/. Снеха ми показания. Ще предявя искания. Това нарушава свободата ми и петни името ми”, заяви той.
Ген. Николай Русев - командир на 3-та ИАБ „Граф Игнатиево” даде повече информация за случая като потвърди, че машината е летяла в G пространството и пилотът не бил агресивен, като вероятно не е бил и нарушител, добави той.
„Несериозно е да се твърди, че това е опит да се пробва ПВО на НАТО. Щом е взето, решението е правилно за вдигане на изтребителите. Винаги се реагира по този начин”, заяви той.
„Това с неработещата радиостанция не се случва за първи път, често не могат да влязат във връзка с контролния пункт, ние се активираме, после те откриват грешката и ние се връщаме”, обясни генерала.
„Независимо кой ни активира, ние не се вдигаме по тревога , има дежурна двойка пилоти, които стоят 24 часа 7 дни в седмицата в готовност. Нищо необичайно. Ние си вършим работата”, заяви Русев.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/pilotat-na-prehvanatiya-samolet-dosadna-greshka-ot-iab-graf-ignatievo-opredeliha-deystviyata-si-kato-pravilni/