Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Пилотът на прехванатия самолет: Досадна грешка, от „Граф Игнатиево” определиха действията си като правилни

Общество

Пилотът на прехванатия самолет: Досадна грешка, от „Граф Игнатиево” определиха действията си като правилни

Пилотът на прехванатия самолет: Досадна грешка, от Граф Игнатиево определиха действията си като правилни - Tribune.bg

В четвъртък около 17.42 ч. дежурните сили и средства от състава на ВВС са били приведени в действие за изпълнение на мисия „Air Policing“ по самолет-нарушител, съобщиха от пресцентъра на Министерството на отбраната.

Малко по-късно стана ясно, че пилотът на малкия самолет е шефът на частна школа за летци - Валери Илиев.

Пред „Нова нюз” той предположи, че става дума за „досадна грешка” и няма представа защо е  бил прехванат.

„При изпълнение на учебно-тренировъчен полет вчера към 16.00 ч. поради технически проблеми в радиостанцията се качих на самолета, за да го тествам. Не съм ходил до Свищов, а изпълних задача на около 20 км от летището в Бохот, след което бях прихванат от самолет на ВВС”, разказа Илиев.

По думите му вчерашното изпълнение е било „недобро”.

Нова Нюз/ Валери ИлиевНова Нюз/ Валери Илиев

„Не съм нарушител, информацията не се дава от България, а от командването на НАТО. В авиацията съществува пространство G - сегмент от въздушното пространство до определена височина, в която всеки един собственик на летателно средство може да изпълнява полети, без да се обажда на когото и да било. Аз винаги се обаждам. Не съм нарушил никакви закони, нито съм бил причина за паника", категоричен бе Илиев. Той допълни, че след прихващането са се изсипали всички възможни служби.

„Бях отведен в полицията и бях задържан вчера от 16 ч. до преди половин час / т. е около 10 часа днес/. Снеха ми показания. Ще предявя искания. Това нарушава свободата ми и петни името ми”, заяви той.

Ген. Николай Русев - командир на 3-та ИАБ „Граф Игнатиево” даде повече информация за случая като потвърди, че машината е летяла в G пространството и пилотът не бил агресивен, като вероятно не е бил и нарушител, добави той.

„Несериозно е да се твърди, че това е опит да се пробва ПВО на НАТО. Щом е взето, решението е правилно за вдигане на изтребителите. Винаги се реагира по този начин”, заяви той.

„Това с неработещата радиостанция не се случва за първи път, често не могат да влязат във връзка с контролния пункт, ние се активираме, после те откриват грешката и ние се връщаме”, обясни генерала.

„Независимо кой ни активира, ние не се вдигаме по тревога , има дежурна двойка пилоти, които стоят 24 часа 7 дни в седмицата в готовност. Нищо необичайно. Ние си вършим работата”, заяви Русев.


Топ новини виж още
Актуална тема
Анкети
Искате ли връщане на хартиената бюлетина?
Покажи резултати Скрий резултати