Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Телекомите с официални позиции за абонаментните такси, след обвиненията в нелоялна практика

Общество

Телекомите с официални позиции за абонаментните такси, след обвиненията в нелоялна практика

Телекомите с официални позиции за абонаментните такси, след обвиненията в нелоялна практика - Tribune.bg
Снимка:

Tелекомите пуснаха официални  позиция до медиите във връзка с цените на плановете и твърденията на Комисия за защита на потребителите (КЗП) за нелоялна практика при индексацията на месечните абонаментни такси.

Във връзка със становището на министъра на икономиката Корнелия Нинова и публикуваното съобщение на страницата на Комисия за защита на потребителите (КЗП) по-рано днес, от „Теленор“ посочват, че са запознати с тях.

„Доколкото на този етап не сме получили заповед, издадена от КЗП за забрана на нелоялна търговска практика, свързана с планираната от нас индексация, планираме да изчакаме получаването ѝ, съответно да се запознаем със съдържанието ѝ, след което ще оповестим последващите си стъпки“, обясняват от компанията.

Ето какво още обясняват в становището си „Теленор“:

Очакваме индексацията да е около 5%, формирана по следния начин:

- За 2021 г. индексацията се извършва, като се прилага средногодишният индекс на потребителските цени (ИПЦ), публикуван от Национален статистически институт (НСИ) за 2020 г., който е в размер на 1,7%.

- В началото на следващата календарна година „Теленор България“ ще индексира месечните абонаменти с ИПЦ за 2021 г., чийто прогнозен размер към момента е около 3,3%. Веднага след като НСИ публикува размера на средния годишен индекс на потребителските цени (СГП) за 2021 г., което публикуване се очаква в средата на януари 2022 г., „Теленор България“ ще информира потребителите си за точния му размер.

За 50% от клиентската ни база тази промяна ще бъде в размер на по-малко от 1 лев с ДДС.

Индексацията се извършва в съответствие със сключените с потребителите индивидуални договори, които предвиждат, че „Теленор България“ има право да индексира месечния абонамент веднъж годишно, с размера на обявения от НСИ средногодишен индекс на потребителските цени, за предходната година, като информира потребителя в първата месечна фактура след индексирането. До този момент „Теленор България“ не се е възползвала от правото да индексира цените, но нарастването на оперативните ни разходи в пъти, което отчитаме от старта на пандемията и особено през последните няколко месеца, наложи взимането на това нелеко решение.

Уверяваме Ви, че решението за индексация бе взето след задълбочени анализи и внимателно проучване на практиките на пазара на телекомуникационни услуги в Европа, където индексация на цените на мобилните услуги е обичайна практика. В допълнение, видно от потребителската кошница, изследвана от НСИ при определяне средногодишния индекс на потребителските цени, единствено цената на електронните съобщителни услуги през последните 18 месеца е продължавала да пада.

Важно е също да отбележим, че в тежката ситуация на пандемия. „Теленор България“ запази броя на служителите си, продължи да разчита на всички свои местните доставчици и подизпълнители, без да намаляваме обема на поръчките си за стоки и услуги към тях. В резултат на това, като голям работодател и корпоративен данъкоплатец, „Теленор България“ продължава да дава своя принос за развитие на българската икономика.

Бихме искали да Ви информираме, че гореизложеното и допълнителни детайли са посочени и в отговора ни към омбудсмана на България, който беше изпратен днес.

Ето и позицията на А1:

Употребата на мобилни и фиксирани услуги се е увеличила в пъти през последните години. Ако вземем за пример мобилния интернет, в момента потребителите заплащат много по-ниска цена за мегабайт мобилен интернет, отколкото преди няколко години. Тази тенденция доведе и до високото търсене на неограничени мобилни планове в момента. Поради тези причини се налага да индексираме цените на нашите услуги, за да компенсираме нарастващата инфлация и предизвиканите от нея по-високи разходи за компанията.

А1 винаги е спазвала стриктно законите и регулациите, като е водила прозрачен диалог с институциите и държавните органи. Индексацията за текущата година с индекса за предходната се въвежда сега, при наличието на безспорно правно основание. Единствено водени от потребителския интерес, взехме решение индексирането да бъде отразено в началото на 2022 г., когато се генерират фактурите за ползвани услуги за месец декември 2021 г. Тогава се очаква Националният статистически институт да публикува и средногодишния индекс на потребителските цени за 2021 г. Планираме двата индекса да се сумират и да се приложат наведнъж за бъдещи фактури, без да засягат вече издадени такива.

В случай че Комисия за защита на потребителите настоява да приложим веднага индексацията за настоящата година и отделно в 2022 г. да индексираме с инфлацията за 2021 г., потребителите ще бъдат поставени в по-неизгодно положение и ще понесат по-високи цени. Както винаги досега и при този случай ще разчитаме на диалогичност от страна на държавните институции, тъй като се стремим да бъдем максимално прозрачни и коректни в отношенията си с крайните потребители. Свързаността е по-важна от всякога и нашите услуги са структуроопределящи за цялото общество. Поради тази причина за нас е важно да продължим да ги развиваме и да предлагаме качествени телекомуникационни услуги, а единственият начин е да се съобразяваме с икономическата обстановка и ситуацията на пазара.

Ето позицията и на Vivacom:

"Vivacom стриктно спазва българското законодателство. Не бихме могли да коментираме въпросната заповед, преди да се запознаем с нейното съдържание. Винаги сме били изключително честни и прозрачни в отношенията с клиентите и през годините сме доказали, че работим в техен интерес и сме лоялен партньор на бизнеса".


Последвайте ни в Google News

 

Етикети телекоми, КЗП
Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

Правилно ли е решението за отпускане на великденски добавки за най-бедните пенсионери?
Покажи резултати Скрий резултати