Все пак било изкуство – месото символизирало консумирането на жената в обществото
Пърформансът бил оплют заради завист и неразбиране, твърди шефката на Националната художествена галерия
Предизвикалата вълни от възмущение отрупана с меса маса в Националната художествена галерия все пак била арт инсталация. Това обясни по време на брифинг директорът на Националната художествена галерия Яра Бубнова.
Коктейлът-пърформанс е дело на живеещата във Франция българска художничка Ода Жон (Михаела Дановска).
„Агресивната реакция, която се получи, е наистина от неразбирането, незнанието на контекста и от завистта, че не са били поканени да присъстват на това събитие“, впусна се в тълкования Бубнова.
Според нея проблем няма, а галерията не е участвала със финансиране. Директорката не е съгласна и с определението „софра“.
„Не бих ги нарекла софра, защото това е смисъл, масите те не носиха. Нямаше утоляване на глава. Това бяха скулптури, приличащи на човека с неговата телесност. С тях авторката болезненото съществуване на жената в нашето общество, която я консумира и употребява. В този смисъл тази болезненост на ядене от телата е много по-съществена, отколкото задачата да се наядеш. Дори и самата Ода Жон и голяма част от гостите ѝ са вегетарианци“, каза тя.
А гостите били поканени лично от самата художничка, като тя мечтаела да са точно 100 души.
„За нея това беше някакво магично число, на което придаваше голямо значение. Нейната идея е, че всички поканени са свързани със съвременното изкуства – тя докара доста хора от чужбина“, обяви директорката.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/vse-pak-bilo-izkustvo--mesoto-simvolizirala-konsumiraneto-na-zhenata-v-obshtestvoto/
Коментари (0)
Добави коментар