Не улици, а капани за хора и автомобили: Тормоз без край за жители и гости на Драгалевци
Транспортната сага в Драгалевци продължава. Преди пет дни ви разказахме за едномесечното ходене (и каране) по мъките на живеещите и преминаващите през две от ключовите улици на елитния столичен квартал. Към Tribune.bg се обърна наш читател, който разказа, че пътната настилка е в шокиращо състояние и преминаването става с риск за здравето и колата.
„Искам да видите тези снимки от улиците „Горска поляна“ и „Панайот Пипков“ в квартал Драгалевци в София. Това са единствените улици, по които може да се стигне до училище „Британика“ и по тях винаги има значителен трафик. В това състояние са вече трета седмица“, написа ни родителят, пожелал да остане анонимен.
Оказа се, че в началото на юни е започнал ремонт на асфалтовото покритие на улиците. Изпълнител е фирма „Трейс“. След разкопаването на асфалта обаче ремонтните дейности са преустановени.
Към 14:24 часа в петък в редакцията постъпи обаждане, че е започнало асфалтиране на двете разкопани улици. Еуфорията на местните обаче се оказала преждевременна, защото работниците на „Трейс“ поработили малко по част от траповете по улица „Панайот Пипков“, събрали нещата си и си тръгнали.
Надеждите, че ще се завърнат в понеделник или вторник също приключили с разочарование. Към днешна дата част от дупките по „Панайот Пипков“ може би се считат за оправени. Повечето обаче продължават да зеят, а по „Горска поляна“ положението с настилката става все по-трагично, защото и останалият асфалт се цепи и пука, а трафикът дотрошава и разширява съществуващите кратери.
Реакция от страна на Столична община към днешна дата липсва. Според живущите в района, работници от малцинствен произход са им отправили оферти „да им дооправят асфалта пред техните къщи, тъй като щял да им остане много излишен асфалт след приключване на ремонта“, който изглежда сериозно е надписан в сметката, която плаща общината.
Затова след частичното закърпване, живеещите по „Горска поляна“ и част от „Панайот Пипков“ се питат дали пък не са оправени само участъци пред домовете на техни съседи, които са се поддали на изнудването от страна на работници на „Трейс“.
С пълна сила остават многото ни въпроси относно това кой контролира извършваните ремонти в столицата.
Важно да се разбере дали на „Московска“ 33 са наясно с безобразията, извършвани от изпълнителите на ремонтите, заявени от тях и платени с парите на столичани.
Така ли се подготвя общинската администрация за предстоящите избори и в чий интерес е това забатачване на ремонт, по който стотици хора карат децата си всеки ден? Как се определя Количествено-стойностната сметка (КСС) на извършваните ремонтни дейности, след като, според думите на работниците – винаги им оставал допълнително асфалт, който продават на хората? Или се изписват по-големи от необходимото количества, които Общината заплаща веднъж, а гражданите втори път? Планират ли се по-големи ремонтни дейности в участъка, които не се извършват планирано, а след това се търсят допълнително пари от гражданите, за да бъдат ремонтирани качествено всички участъци.
Tribune.bg ще проследи казуса с двете разорани улици.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtini/ne-ulitsi-a-kapani-za-hora-i-a/