Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общини
  3. София
  4. Създават Единен базов транспортен модел на Столичната община

Общини

Създават Единен базов транспортен модел на Столичната община

Създават Единен базов транспортен модел на Столичната община - Tribune.bg

Столичният общински съвет ще разгледа предложението на Наредбата за проучване, анализ и симулация на транспортното обслужване в София, съобщиха от пресцентъра на Столичната община. Приемането на такъв нормативен документ се налага заради повишената инвестиционна активност в столицата, която е с най-голяма територия и население в България, както и значителната степен на моторизация в града. Необходимо е допълнително регулиране и обезпечаване на транспортните връзки и възможността за паркиране. С приемането на предложената от зам.-кмета Дончо Барбалов, главния архитект Здравко Здравков и съветника Зафир Зарков наредба ще се определи влиянието на инвестиционното намерение върху транспортното натоварване и условията за паркиране в зоната му на въздействие.

Предвижда се създаването и поддържането на Единен базов транспортен модел на Столичната община, въз основа на който ще се извършват симулациите и ще се осигуряват необходимите нива на транспортно обслужване.

Основните цели на документа са:

· доказване на транспортно-комуникационното обезпечаване на територията;

· влиянието на допълнителното натоварване на уличната мрежа и градската среда;

· осигуряване на възможност за добро ниво на транспортно обслужване на гражданите на столицата и гарантиране на техния жизнен стандарт;

· минимизиране и елиминиране на негативните влияния върху околната среда и хората.

Текстовете от Наредбата ще се прилагат при:

· одобряване на подробни устройствени планове, предвиждащи строителство на обществени сгради с разгъната застроена площ над 20 000 m и/или височина над 50 m;

· увеличаване на разгънатата застроена площ спрямо подробния устройствен план с повече от 20% в процеса на издаване на виза за проектиране;

· инвестиционни проекти на нови обекти с необходими или предвидени повече от 200 места за паркиране и гариране;

· при промяна на инвестиционните намерения след издаване на разрешение за строеж, както и при надстрояване, пристрояване и промяна на предназначението на обектите, когато същите водят до повече от 200 места за паркиране и гариране.


Последвайте ни в Google News

 

Още новини от София

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети