Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общини
  3. Страстите около „Патриарха“: ГЕРБ поискаха оставка на зам.-кмета по транспорта. Той ги увери, че има двоен скок на велосипедисти

Общини

Страстите около „Патриарха“: ГЕРБ поискаха оставка на зам.-кмета по транспорта. Той ги увери, че има двоен скок на велосипедисти

Страстите около Патриарха: ГЕРБ поискаха оставка на зам.-кмета по транспорта. Той ги увери, че има двоен скок на велосипедисти - Tribune.bg
Снимка:

Реорганизацията на булевардите „Патриарха“, „Витоша“ и „Фритьоф Нансен“ отново вдигна страстите в СОС.

От ГЕРБ-СДС призоваха за оставката на зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов и да се възвърне старата организация на движение. „Един месец гражданите протестират, а ние алармираме за липсата на прозрачност и проект, а на нас ни се хвърлят картинки, нищо, което да представлява официален документ”, заяви общинският съветник от ГЕРБ-СДС в София Прошко Прошков.

Прошков обясни, че няма разрешение за промени по булеварда, нито проект. „На 11 май от Европейския център за транспортни политики заявиха, че няма съгласуване с нужните институции. Два дни по-късно началникът на СДВР заяви, че такъв проект не е внесен и че трябва да има един месец период, в който да се разгледа решението за жалби”, припомни общинският съветник. Антон Хекимян, заяви, че Борис Бонев е направил публично самопризнание за провала на ПП-ДБ-СС по новата организация на движението по „Патриарха“ и съседните булеварди. „Борис Бонев каза, че тепърва ще имало работни групи и анализ и че кметът Терзиев не е съгласен с промените по булевардите”.

От БСП също призоваваха кмета Васил Терзиев да оттегли заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов. Не трябва да продължаваме да бъдем подвеждани по този начин и вместо да се решават проблеми, да се създават нови, заяви в СОС председателят на транспорта комисия към Съвета Иван Таков. „Виждаме тоталното неглижиране на мнението на хората“.

Отговорните за това фактори в Столичната община според Таков по никакъв начин не се опитват да намерят балансирано решение, което да удовлетворява живущите там и хората, които искат да ползват велоалеите. Той е на мнение, че очакваният ефект за по-бърз градски транспорт няма да се случи, а ще стане точно обратното. Направихме нова извънредна комисия, на която повече от четири часа дебатираха общински съветници и заинтересовани страни – чуха се мнения и за най-голямо съжаление отново не се намери решение, отбеляза общинският съветник. Той за пореден път призова кмета Терзиев новата организацията на движението да бъде спряна и да бъде върната предишната.

Заместник-кметът по транспорта от ПП-ДБ-СС Илиян Павлов обясни, че проектът за новата организация на движение е напълно законен.

Той подчерта, че проектът е минал през комисията, съгласуван е от „Пътна полиция“ и от дирекция „Управление и анализ на трафика“ в Столичната община. Той цитира данни, според които има двойно увеличение на велосипедистите по новите велоалеи. Около 1900 -2000 нови велосипедисти на ден се възползват от новата инфраструктура, подчерта Павлов.

„Становища от СДВР се получават само при изрично поискване от заинтересованите страни. Това означава, че те са длъжни в едномесечен срок да дадат становище, само ако Столична община го е изискала”, заяви Борис Бонев.

Той обясни, че през следващите три месеца започва непрекъснат анализ на терен.

„Ще бъде огледан още веднъж проектът, като ще бъдат поканени отново СДВР, за да се взимат решения дали нещо да се подобри”, добави Бонев. Той оповести, че ще се създаде работна група включваща заместник-кметът по транспорт, представители на администрацията, на СДВР и всички заинтересовани лица.

„Ще има подробен доклад както и аудионаблюдение на всички заседания на комисиите, за да се вижда кой какво е казал по време на тяхното провеждане”, каза Борис Бонев.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети