Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Да изпревариш опашката

Парите

Да изпревариш опашката

Да изпревариш опашката - Tribune.bg
Снимка:

През последните години българските банки се надпреварват в стремежа си да предоставят нови възможности на клиентите си, да предложат все повече услуги и да гарантират свобода, удобство и достъпност. Тази тенденция се изразява най-вече в развитието на дистанционните услуги, предоставяни посредством мобилен телефон или лаптоп.

Обхватът на операциите, които могат да се извършват онлайн, се разнообрази с дигиталното банкиране. Преди време се стартира със справки, преводи и комунални плащания, а впоследствие дебитните и кредитните карти навлязоха в смартфона и поставиха началото на истински дигитален портфейл. Да плащаш с телефона вече не е изолиран случай в България, а масова практика. Много от банките у нас предлагат кандидатстване за кредит през електронното банкиране или мобилното си приложение.

Поредна крачка в посока дигитализацията на банкирането в България е идеята през телефона да се извършват и най-популярните  касови операции: вноска и теглене. Тук положителен пример е мобилното приложение Му Fіbаnk, през което всеки клиент – физическо лице може да инициира внасяне и теглене на каса в избран от него офис на Първа инвестиционна банка, както и погасяване на вноска по кредит и кредитна карта. От банката споделят, че клиентът получава известие с код на мобилното си устройство, който трябва да предостави директно на касата в избрания офис. Скоро ще бъде налична и възможност за предварителна заявка на суми за теглене на каса. Опция, която се използва, когато сумата на тегленето трябва да бъде предварително осигурена в избрания офис.

Разбира се, за да не изостава от финтех индустрията, банковото дело трябва да преодолява технологичните предизвикателства и да внедри изкуствения интелект в банкирането, който да увеличи ефективността в комуникацията между банка и клиент. Вече сме свидетели на първите банкови чат-ботове, а предположенията са, че те може да навлязат по-масово в традиционния банков свят. В чат платформата на електронното банкиране “Моята Fibank” на Първа инвестиционна банка функционира FIBot. Това е автоматичен чат бот, който подпомага клиентското обслужване. Разработен е на основата на често задаваните въпроси, които клиентите отправят към операторите в чат платформата. Базата с въпроси и отговори се обновява периодично спрямо извършваните анализи на клиентската удовлетвореност.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (1)

Борислава Ползвам My fibank и съм супер доволна. Спестява се много време. В съвременното общество хората нямат излишно време за губене, затова дигитализацията на банкирането трябва да се развива. Това с чат-ботовете също е супер. Да се продължава в тази насока.
25.07.2019 12:39 / Отговор

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.