Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Да изпревариш опашката

Парите

Да изпревариш опашката

Да изпревариш опашката - Tribune.bg
Снимка:

През последните години българските банки се надпреварват в стремежа си да предоставят нови възможности на клиентите си, да предложат все повече услуги и да гарантират свобода, удобство и достъпност. Тази тенденция се изразява най-вече в развитието на дистанционните услуги, предоставяни посредством мобилен телефон или лаптоп.

Обхватът на операциите, които могат да се извършват онлайн, се разнообрази с дигиталното банкиране. Преди време се стартира със справки, преводи и комунални плащания, а впоследствие дебитните и кредитните карти навлязоха в смартфона и поставиха началото на истински дигитален портфейл. Да плащаш с телефона вече не е изолиран случай в България, а масова практика. Много от банките у нас предлагат кандидатстване за кредит през електронното банкиране или мобилното си приложение.

Поредна крачка в посока дигитализацията на банкирането в България е идеята през телефона да се извършват и най-популярните  касови операции: вноска и теглене. Тук положителен пример е мобилното приложение Му Fіbаnk, през което всеки клиент – физическо лице може да инициира внасяне и теглене на каса в избран от него офис на Първа инвестиционна банка, както и погасяване на вноска по кредит и кредитна карта. От банката споделят, че клиентът получава известие с код на мобилното си устройство, който трябва да предостави директно на касата в избрания офис. Скоро ще бъде налична и възможност за предварителна заявка на суми за теглене на каса. Опция, която се използва, когато сумата на тегленето трябва да бъде предварително осигурена в избрания офис.

Разбира се, за да не изостава от финтех индустрията, банковото дело трябва да преодолява технологичните предизвикателства и да внедри изкуствения интелект в банкирането, който да увеличи ефективността в комуникацията между банка и клиент. Вече сме свидетели на първите банкови чат-ботове, а предположенията са, че те може да навлязат по-масово в традиционния банков свят. В чат платформата на електронното банкиране “Моята Fibank” на Първа инвестиционна банка функционира FIBot. Това е автоматичен чат бот, който подпомага клиентското обслужване. Разработен е на основата на често задаваните въпроси, които клиентите отправят към операторите в чат платформата. Базата с въпроси и отговори се обновява периодично спрямо извършваните анализи на клиентската удовлетвореност.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (1)

Борислава Ползвам My fibank и съм супер доволна. Спестява се много време. В съвременното общество хората нямат излишно време за губене, затова дигитализацията на банкирането трябва да се развива. Това с чат-ботовете също е супер. Да се продължава в тази насока.
25.07.2019 12:39 / Отговор

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

Правилно ли е решението за отпускане на великденски добавки за най-бедните пенсионери?
Покажи резултати Скрий резултати