Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Гроздан Караджов за ТОЛ системата: Тежкотоварните автомобили направиха второкласни пътища на юфка

Парите

Гроздан Караджов за ТОЛ системата: Тежкотоварните автомобили направиха второкласни пътища на юфка

Гроздан Караджов за ТОЛ системата: Тежкотоварните автомобили направиха второкласни пътища на юфка - Tribune.bg
Снимка:

„Тежкотоварните автомобили направиха някои второкласни пътища на юфка“, посочи вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов на дискусия с браншовите организации на превозвачите за тол системата у нас. Той постави основен акцент върху справедливостта при плащането за преминаването по пътищата на страната по отношение на гражданите с леки автомобили и тежкотоварните превозвачи.

Министър Караджов попита бранша дали е справедливо българските граждани да продължават да плащат за пътища втори и трети клас, а превозвачите - не, както и дали е справедливо гражданите с леките си автомобили да плащат два пъти повече от превозвачите с тежкотоварните автомобили.

„Републиканската пътна мрежа, която се стопанисва и за която се харчат пари от бюджета, е малко над 20 000 километра, а тежкотоварният трафик плаща едва 15 процента за ползването на тази мрежа. Сравнение с тол таксуването, например на автобус над 12 тона, спрямо съседни на България страни, показва между 10 и 20 пъти по-ниски цени спрямо съседните държави“, изчисли регионалният министър. По думите му решението на старта на тол системата у нас да се намалят тарифните ставки и да се прилага нулева ставка за пътищата втори клас, е било временна мярка заради пандемията. Караджов настоя, че разговорът по темата трябва да бъде продължен.

„Тол системата в страната е въведена за заплащане на мрежа с дължина от 6050 километра, но реално е изключена второкласната мрежа и се таксуват само 3115 километра.

През 2020 г. са събрани 267 млн. лева от винетни такси и 111 млн. лева от тол такси, през 2021 г. - 271 млн. лева от винетни такси срещу 158 млн. лева от тол такси“, изтъкна министърът. той посочи още, че всички автобуси, преминали през държавата ни миналата година, са генерирали 1,6 млн. лева.

„Текущата тарифа в България е 12 стотинки на километър или три-четири пъти по-ниска от най-близките до нашите тарифи в Европа“, отбеляза Караджов.

Вицепремиерът подчерта, че актуалният обхват на системата за тол такси създава прекомерно голямо натоварване на републиканската пътна мрежа, която остава извън обхвата от тол таксуването, защото е икономически много изгодно да се заобикалят маршрутите с платена тол такса и да се преминава по второкласните пътища, за което нищо не се плаща.

Караджов напомни, че тази мрежа никога не е била проектирана и не може да издържи на толкова интензивен и тежък трафик. Той посочи пътни участъци, в които има и претоварени третокласни пътища.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.