Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Кирил Ананиев разказа, че и при предишния кабинет на Радев е имало натиск за уволнения

Политика

Кирил Ананиев разказа, че и при предишния кабинет на Радев е имало натиск за уволнения

Кирил Ананиев разказа, че и при предишния кабинет на Радев е имало натиск за уволнения - Tribune.bg
Снимка:

Ананиев отказал да уволни директорите на ключовите агенции НАП и „Митници“

Бившият министър на финансите Кирил Ананиев разкри, че още в първия кабинет на Румен Радев през 2017 г. е имало опит за смяна на шефовете на Националната агенция по приходите и Агенция „Митници“. Ананиев, който е дългогодишен финансов експерт, бе част и от служебния кабинет с министър-председател Огнян Герджиков от 27.01.2017 г. до 03.05.2017 г.

Натискът за смяната е дошъл лично от президента – и то в първия ден на служебния кабинет. Ананиев обаче не приел за добра идеята да се сменят специалистите, които отговарят за приходите в бюджета.

„Аз отказах и казах, че първо трябва да уволни мен. Но желанието на Радев да уволнявам доведе до напрежение“, обясни Ананиев.

„От желание да проведе честни избори, служебното правителство сменя... шефовете на НАП и „Митниците“. С какво това ще спомогне честния изборен процес? Кой даде на Радев кандидатурата на новия шеф на НАП, който живее в Дубай? Кой вкара в МВР учредителка на партията на Васил Божков...“, попита Тома Биков.

„Очевидно има нов коалиционен партньор, който в предишните избори не влезе в парламента, на следващите може да вземе повече гласове...“, каза Биков.

Бившият вицепремиер Томислав Дончев също взе отношение като изрази съмнение, че това е опит за овладяване на държавния апарат. Според Дончев два са съществените въпроси: „Всички тези нови кадрови попадения чии предложения са? Те не са срещнати на тротоара, а предложени от някой. Кой? Вторият въпрос е кой ще носи отговорност - министър, министър-председателя, г-н президента?“.

Александър Иванов обясни, че без действащ парламент обществото иска да чуе какви са аргументите за смяна на шефовете на НАП и Агенция „Митници“ на фона на 2,5 повече събрани данъци и рекордно ниска контрабанда на цигари за цяла Европа.

„В последните дни станахме свидетели на политическа чистка, без особени аргументи, а вяли мотиви не дават отговор на обществото“, подчерта той. 

На брифинга бившият финансов министър Кирил Ананиев заяви, че оттегля подадената си ръка към Асен Василев, който оглави ведомството. „Новият финансов министър стана маша за постигане на целите на други хора“, заяви Ананиев.

„В момента всичките искат и вече харесват нашите социално-икономически мерки, чувате, че има желание да се удължи изплащането на 50 лв. за пенсионерите, да се удължи 60/40 и 80/20. При положение обаче, че има срив в приходите, аз не зная как ще бъдат осигурени необходимите средства“, продължи Ананиев.

Той пое ангажимент да следи работата на служебния кабинет по изпълнение на приходите  

„Ако приходите намалеят, ще трябва да се тегли нов дълг. Това означава, че влизаме в дългова спирала, въпросът дали отговаряме на критериите за еврото също е под въпрос“, заяви още Кирил Ананиев.

По отношение на митниците и пристигналото писмо от ОЛАФ за евентуално връщане на 55 млн. евро, бившият министър успокои: „Този проблем не е само български, засяга всички държави членки на ЕС“ и нашата страна е една от първите, която е променила законодателството си според предписанията на службата за борба с измамите. 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.