Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. 5 нови станции от метрото ще бъдат пуснати до октомври

Общество

5 нови станции от метрото ще бъдат пуснати до октомври

Снимка:

13 от новите високотехнологични влакове за третата линия на метрото вече са в България

Около 200 000 пътници се очаква да ползват новата линия на метрото в София, когато бъде пусната в експлоатация. Очаква се до началото на октомври да бъдат пуснати първите 5 станции от третия лъч на метрото, свързващ ул. "Граф Игнатиев" и "Красно село". Останалите станции ще бъдат пуснати до края на 2019 година. Това съобщи пред БНТ ръководителят на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

Общо 20 влака ще се движат по линията. 13 от тях вече са в България. Започнала е подготовка за работа на машинистите, те се обучават на специален тренажор.

„И едните и другите влакове имат съответните системи за безопасност, но едните системи са разработени преди 30-40 години по старoто трасе, а другите са разработени буквално последните 10 години. Става въпрос за система, която фиксира влака не на блок участъци. Старото трасе е разделено на около 120 метра блок участъци и на всеки блок участък се подава информация, че има влак и съответно автоматиката не позволява следващият влак да го застигне, автоматиката контролира скоростта в съответния блок участък. Докато тук буквално до сантиметър може да бъде позициониран влакът. Нещо от типа на GPS-а, само че под земята. По този начин се повишава безопасността, има по-добра плавност на движение на влаковете, изобщо говорим за ново поколение системи за управление“, обясни инж. Стоян Братоев.

Системата за управление ще бъде тествана през април в отсечката между бул. "България" и кв. "Красно село".

По новата линия машинистите ще са с ограничени функции, но те ще бъдат обучени и за работа на ръчен режим. През останалото време ще следят основно за безопасността на пътниците.

„Всичко останало, свързано със самата безопасност на движението, се извършва от влака“, уточни той.

"Метрополитенът е една нова система, която е доста атрактивна и има много желаещи да започнат работа при нас. На този етап кадрите са обезпечени, за новите влакове вече се обучават 25 души", каза още Братоев.

Близо шест месеца е обучението, въпреки че машинистите постъпват на работа със съответен документи за правоспособност. Но има процедура, по която трябва да минат, за да могат да возят пътници. Подготовката включва както теоретична, така и практическа част.

„В крайния си вариант новата линия ще обслужва почти 200 000 пътника дневно. Над 11 хиляди тона по-малко вредни вещества на ден ще се изхвърлят в атмосферата. Над 65-70 хиляди човекочаса ще икономисват пътниците, които ползват метрото вместо останалия градски транспорт, защото скоростта на придвижване с метрото е почти два пъти и половина по-голяма отколкото с наземния транспорт и дори в сравнение с личен автомобил е два пъти и половина по-голяма“, коментира инж. Братоев.

„В момента в „Овча купел“ върви процедурата за избор на изпълнител за буферния паркинг към метростанцията. Там ще има два буферни паркинга – единият в самия комплекс, а другият на околовръстното шосе. По същия начин в източна посока, другия край на линията има предвидени. Буферните паркинги не са панацея, но те спомагат за осигуряването на удобство на хората. Да могат да си оставят колите и да пътуват. Трябва да се търсят други по-добри комуникации, както в „Горна баня“ е направено. Метростанцията е съчетана с ж.п. гара на линията София-Перник. По този начин няма нужда хората да идват с кола и да търсят буферен паркинг“, каза още изпълнителният директор на „Метрополитен“.

По текста работи: Андреа Драганова  


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Мнения

виж още

Мрежата

виж още

Хороскоп

архив