Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Министър Вълчев: Няма отнемане на деца, това е груба манипулация

Общество

Министър Вълчев: Няма отнемане на деца, това е груба манипулация

Снимка:

В истерията са замесени хора, свързани с протестите срещу несъществуващата Стратегия за детето

Още преди началото на учебната година в Министерството на образованието и науката са постъпвали сигнали за опити да се всее паника сред родители, че има опасност децата им да бъдат отнети от социалните служби. Това заяви просветният министър Красимир Вълчев пред bTV.

Той добави, че най-проблемни са т.н. „обособени квартали” и училищата в тях, а слухът се е разпространявал в социалните мрежи от религиозни лица.
„В Сливен истерията придоби най-големи размери. Предходната седмица имахме проблем във „Факултета”, имахме опити в Пловдив, Асеновград, Пазарджик – там, където има концентрация на подобни деца”, заяви образователният министър.

Красимир Вълчев посочи, че още на втория ден са се върнали в клас около 60% от децата и очаква днес вече процентите да са 70, което е средната посещаемост в тези училища.

„Очевидно някой има други цели. Това са хора, които бяха свързани с протестите срещу несъществуващата Стратегия за детето. Аз не мога да им разбера целите. Когато се градят тези върху несъществуващи неща – има съмнение и за други цели”, каза Вълчев.

Министърът на образованието добави, че при крайни случаи няма как държавата да не реагира, но определени групи от хора спекулират с тях. „Няма отнемане на деца, това е груба лъжа, манипулация, която достигна до такива размери, граничещи с опит да се разруши образователната система”, коментира просветният министър.

Той коментира и учебната програма. „Трябва да освободим повече време за упражнения и затвърждаване на знанията. Очевидно програмата е прекалено бърза и амбициозна. Някои неща могат да отпаднат – не е задължително да отпаднат като теми. Задачите трябва да бъдат малко по-занимателни и практически, да не се заучават алгоритми, които да се прилагат в задачи”, посочи Вълчев.

Министърът на образованието каза още, че основните проблеми на учениците по математика са от пети до десети клас.  


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още