Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. След орязване от Плана за възстановяване: Столична община взима заем, за да довърши метрото

Общество

След орязване от Плана за възстановяване: Столична община взима заем, за да довърши метрото

След орязване от Плана за възстановяване: Столична община взима заем, за да довърши метрото - Tribune.bg
Снимка:

За строителството на двата нови участъка от третия лъч на метрото Столична община ще осигури 53% от общия обем на нужните средства. За тази цел СО планира да получи инвестиционен кредит от Европейската инвестиционна банка на стойност 195 млн. евро“, това заяви зам.-кмета по финанси и здравеопазване Дончо Барбалов. Днес той заедно със зам.-кмета по строителство инж. Джоргов представят на публично обсъждане намерението за поемане на дългосрочен инвестиционен кредит от ЕИБ за строителството на етапи 3 и 4 от линия 3 на софийското метро, съобщиха от Столична община.

Общата стойност за изграждане на двата участъка е 769 млн. лв. като Столична община ще осигури 409 млн. лв. или 53% от нужните средства. Остатъкът от 360 млн. лв. беше заложен за финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост на България. При последната редакция на Плана правителството заложи намаляване на финансирането за метро до 217 млн. лева.

По инициатива на кмета на София Йорданка Фандъкова бяха проведени срещи с министър-председателя Кирил Петков и вицепремиера и министър на финансите Асен Василев, на които те поеха ангажимент отрязаните от Плана средства да бъдат осигурени от държавния бюджет.

„На срещите ни премиерът Петков и министър Василев заявиха, че подкрепят изграждането в цялост на третата линия. За да гарантираме строителството и завършването на двата участъка до 2026 г., настояваме Министерски съвет да вземе решение за съфинансирането от националния бюджет“, заяви зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.

Той обясни, че на свой ред Столична община ще гарантира по-големия процент от средствата с инвестиционния заем.

„Строителството на 3-те километра от кв. „Хаджи Димитър“ до „Левски“ започва през март, като осигуряваме първите 12,8 млн. лв. за старта изцяло от бюджета на общината. За участъка от 6 километра през район „Слатина“ до бул. „Цариградско шосе“ в момента се избират изпълнители“, заяви инж. Джоргов. Двата участъка включват 9 метростанции в два лъча и буферни паркинги. Предвижда се и закупуване на нови метровлакове. „Според направените анализи двата нови участъка ще дадат достъп до метрото на още 160 хил. граждани“, обясни инж. Джоргов.

Общата дължина на Линия 3 на метрото в София е 21 км с 21 метростанции. През 2020-2021 г. завърши строителството на първите два етапа – общо 12 км от ж.к. „Овча Купел“, през „Красно село“, централна градска част, Орлов мост, театър „София“ до ж.к. „Хаджи Димитър“. За постигане на предвидения значителен транспортен, екологичен и социален ефект от линията тя трябва да бъде завършена, като се изградят другите й два участъка - до ж.к. „Левски“ и до бул. „Цариградско шосе“ през „Слатина“.

„Трите станции през „Подуяне“ са разположени по бул. „Владимир Вазов“ – първата е на кръстовището с ул. „Васил Кънчев“ до стадион „Георги Аспарухов“, втората е на кръстовището с ул. „Витиня“, а третата е при ул. „Станислав Доспевски“ между „Левски В“ и „Левски Г“, поясни зам.-кметът по строителство. 6-те километра от другият участък тръгват от ул. „Шипка“ при Военната академия през кв. „Гео Милев“ и „Слатина“, покрай „София Тех Парк“ и зала „Арена Армеец“ до бул. „Цариградско шосе“. „Със завършването изцяло и на третата линия метрото в София ще поеме над 50% от всички пътувания с градския транспорт, а това е най-бързият и удобен за гражданите транспорт, с най-голям екологичен ефект за града ни“, каза инж. Джоргов.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети