Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Транспортната комисия към ЕП не прие българското предложение за пакета „Мобилност“

Общество

Транспортната комисия към ЕП не прие българското предложение за пакета „Мобилност“

Транспортната комисия към ЕП не прие българското предложение за пакета Мобилност - Tribune.bg
Снимка:

Превозвачите ни в Брюксел: Трябва да победим двойните стандарти и опитите за дискриминация

Транспортната комисия към Европейския парламент е отхвърлила българското предложение за компромисен вариант по пакета „Мобилност“. Част от приетите правила от комисията са връщане на камионите на всеки четири седмици в своята страна, както и забрана за почивката в кабината на камиона. Това обаче не е окончателно решение, тъй като предстои гласуване на пакета в пленарна зала на ЕП. Това стана ясна по време на протеста, който се провежда на площад „Люксембург“ в Брюксел. В него участват български превозвачи. Те изразиха своето недоумение, че България получава „шамар“ за своята конкурентна услуга, а не поздрави.

„Българският транспорт се развива успешно без нито едно евро от европейските фондове“, подчертаха протестиращите български превозвачи.

Превозвачи от Румъния, Полша, Литва също са на площад „Люксембург“, за да подкрепят колегите си от България.

Основните искания на българските транспортни фирми са да се преразгледа точка по точка записаното в пакета „Макрон“, както и на основата на анализ на въздействието на заложеното да отпаднат недоразуменията. Това са регламентите за връщане на камионите на всеки четири седмици в страната на регистрация на фирмата, забраната на почивката в кабината на камиона и т.н.

Собственикът на транспортна фирма Георги Петърнейчев заяви от трибуната, че за него „ЕП се е превърнал в репресивен орган.“ По думите му, българските превозвачи първо са притиснати да закупят нови автомобили Евро 5 и Евро 6, а сега правилата по пакета „Макрон“ ги изправят пред дискриминационното нарушение на основното правило на Европейския съюз „свободното движение на хора и услуги“. Петърнейчев обяви, че българският транспортен бизнес осигурява 15% от Брутния вътрешен продукт на страната, както и че разполага с общо 65 000 автомобили, а „сега от Европа им казват да си ги приберат“.

Ангел Краков обвини Брюксел, че продължава да променя правилата и благодари на нашите евродепутати и министър Росен Желязков, че са на площада, за да подкрепят протестиращите. „Готвените двойни стандарти за страните от периферията на Европейския съюз са без юридическа обосновка и икономическа логика, налагат ни се нови европейски правила, за да се решат вътрешно-политически проблеми в едни европейски страни, за сметка на други“, подчерта Краков.

Автор: Моника Гаджанова

 


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети