Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Транспортни фирми срещу системата „Бонус-малус“

Общество

Транспортни фирми срещу системата „Бонус-малус“

Транспортни фирми срещу системата Бонус-малус - Tribune.bg
Снимка:

Транспортният бранш категорично e против системата „Бонус-малус“, особено във вида, в който тя се предлага от Комисията по финансов надзор. Българското обединение на шофьорите, Съюзът на преподавателите по авто-мото подготовка, Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта, Камарата на автомобилните превозвачи и граждани обвиниха КФН, че на обществената дискусията, която се проведе вчера, не са били чути и не са имали възможност да зададат въпросите си към консултанта на проекта.

 „Най-елементарното е, когато човек прави нещо ново, да види добрия европейски опит. Хора, които 100 години правят нещо, а ние го преобразяваме в някакъв български стил. Никъде по света няма наказание от гледна точка на Закон за движение по пътищата върху системата „бонус-малус“. Второто, което е, има две системи – едната е на автомобила, другата е на водача. Американската система е на водача. Тя е обвързана с контролни точки, които имат водачите. Колкото по-малко контролни точки, толкова по-голям малус плащат и тогава вече всичко е чисто. Откъде накъде сега ще налагат санкция на автомобила“. Това заяви за Tribune.bg Йонко Иванов – председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

„След като самата г-жа Агайн казва, че регулаторът няма право да се намесва и това не е европейска система, и европейските директиви го забраняват, те какво искат да направят 104 години по-късно вкарват нещо, което вече е отречено от европейските държави. Там имаме други лостове, които могат да повлияят върху безопасността на движението. Този, който нарушава Закона за движение по пътищата, му се реже главата, но парите отиват във фонд „Пътна безопасност“ и се връщат за облагородяване на пътищата, на околната среда, за системи, които изчисляват средна скорост и т.н.“, допълни той.

По неговите изчисления с въвеждането на тази система в джоба на застрахователя ще влязат 240 милиона.

„Тази система отдавна не се прилага в държавите, в които е въведена. Там всичко е на пряко договаряне, знам го от личен опит. В България вече е много късно да бъде въведена. По-добре е да се либерализира пазара, какъвто той е и в момента, и всеки застраховател спрямо инцидентите на въпросния водач да преценява дали ще му даде по-висока или по-ниска премия. Другото, което ни се предлага и което е обвързано със Закона за движение по пътищата, категорично не можем да приемем. Както и самият консултант каза – „Това е един експеримент“. На наш гръб това е поредният експеримент“, казва Христо Радков  - председател на българското обединение на шофьорите.

Според експерта по пътна безопасност и бивш шеф на „Пътна полиция“ Алекси Стратиев идеята на системата е не да се намали пътнотранспортният травматизъм и инцидентите, а да се увеличат финансовите благополучия на застрахователите.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.