Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Константинова: Поисках оставките на ръководството в „Български пощи“

Политика

Константинова: Поисках оставките на ръководството в „Български пощи“

Константинова: Поисках оставките на ръководството в Български пощи - Tribune.bg
Снимка:

Кибератаката е станала с Ранзъмуеър, като е имало и атаки към други държавни сайтове

„Поисках оставката на цялото ръководство на „Български пощи“, това обяви на брифинг вицепремиерът Калина Константинова.

По думите ѝ дружеството не е било управлявано добре и водено към фалит. Според нея проблемите, които са се трупали са били неглижирани по време на управлението на ГЕРБ.

„Български пощи“ е доставчикът на пощенски услуги с най-голям ресурс у нас - разполага с 2973 станции, 9000 служители в над 2300 населени места. Въпреки това „Български пощи“ има под 2% пазарен дял и то при положение, че пазарът на пощенски услуги у нас расте с 30%“, отбеляза Константинова

По думите ѝ дружеството разполага с 6 пъти по-голяма клонова мрежа от лидера в този пазар, но отчете, че държавното дружество не направи доставки от „врата на врата“, както и не работи с големи електронни магазини за доставка. Константинова отрече това има нещо общо с фирмата на транспортния министър Николай Събев, след като журналист поиска да коментира как така дружеството му е в подем, назначава нови хора и работи с извънредно работно време. Според Константинова подобни твърдения, че работят в негова ползва са  „нелепи“.

Вицепремиерът заяви, че в момента се подготвя в управлението на „Български пощи“ да влезе „млад, но много опитен“ екип. Тя заяви, че те ще седнат на ръководните места временно до провеждането на конкурс.

„Утре ще стане ясно кои ще влязат в новото ръководство, временно. Млад екип с богат опит в големи предприятия с международен опит и опит в управлението на много хора.“, обясни тя.

От ДАНС обявиха, че атаката срещу български пощи е извършена на 16 април, а служители на „Български пощи“, са ги уведомили, но от Агенцията по сигурността знаели десет часа по-рано. Те предложили помощ, но такава им била отказана.

От екипа на Константинова заявиха, че в момента са възстановени някои от услугите на „Български пощи“, но не посочиха кои. Със сигурност НЕ могат да се изпращат пратки в страната, както и да се плащат сметки, като за последното трябва да се изчака преинсталиране на софтуера.

„Трябва да вземат компютрите, да се докарат в София, да се преинсталира софтуера и да се закарат по места“, обясни ИТ експертът и съветник в кабинета на ресорния вицепремиер Васил Величков.

От брифинга стана ясно още, че ударът е направен с т.нар. Ранзъмуеър, който бил типичен за действие на руските хакери. Откуп за данните обаче не е бил искан. Атаката е извършена от чужбина, като е хакнат сървъра на „Български пощи“ в София.

Част от данните от архива няма да могат да бъдат възстановени. На въпрос кои точно, не беше даден конкретен отговор.

Няма и никаква яснота дали не са изтекли лични данни, въпреки че от ДАНС заявиха, че няма следи за такива.

„Няма индикации да са изтекли лични данни, но това не означава, че няма такова изтичане“, обяви председателят на ДАНС Пламен Тончев.

По думите му на този етап няма електронни следи за това, не е искан и откуп за това. Не са се появили и в „тъмната мрежа“.

Той заяви, че има данни за хакерски атаки и към други държавни системи, които обаче са били неуспешни „и в никакъв случай не биха достигнали подобен мащаб като този при „Български пощи“, коментира още Пламен Тончев.

На въпрос с какви мерки и антивирусни програми ще се работи занапред, след като Държавния департамент на САЩ категорично заяви, че Касперски не е сигурен, от екипа на Константинова пратиха журналистите при министъра на електронното управление.  


Топ новини

виж още