Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Петима транспортни министри с писмо до председателя на ЕП

Политика

Петима транспортни министри с писмо до председателя на ЕП

Петима транспортни министри с писмо до председателя на ЕП - Tribune.bg
Снимка:

Европа рискува да приеме правила, които ще надхвърлят основните принципи на Договора на Общността

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков заедно със своите колеги от Полша, Унгария, Литва и Латвия изпрати писмо до председателя на Европейския парламент Антонио Таяни. То е във връзка с последното с развитието на темата по пакета за Мобилност I. Копие на писмото е адресирано до председателя на Комисията по транспорт и туризъм в Европейския парламент, координаторите на групите от ЕП в Комисията по транспорт и туризъм, както и до министъра на транспорта на Румъния, която към момента е държавата председател на Съвета на Европейския съюз.

„Отбелязваме със съжаление, че трите досиета по Пакет за мобилност I бяха изнесени на гласуване по време на II пленарна сесия на Европейския парламент през март, въпреки противоречията около него и риска от подхранване на евроскептичните настроения в навечерието на европейските избори“, започва писмото.

Министрите отбелязват, че това е амбициозна реформа на европейския сектор за автомобилен транспорт, но смятат, че по време на процеса на преговорите първоначалните цели са загубени в полза на защитата на националните интереси.

„В резултат на това Европа рискува да приеме правила, които ще налагат ограничителни мерки, които надхвърлящи основните принципи на Договора и които могат да влошат положението в сектора, без да изпълняват правилно социалната програма. Също така трябва да се подчертае, че предложените решения ще засягат непропорционално най-вече автомобилните превозвачи и икономиките на долуподписаните държави.

Предвид гореизложеното отново бихме искали да повторим, че се опасяваме, че вместо балансирани разпоредби, подкрепящи европейския автомобилен транспорт и подобряващи условията на труд на водачите, тези ускорени процедури могат да доведат до съгласуване на решения, които всъщност ще застрашат ефективното и ефикасно функциониране на този сектор. Това е особено тревожно, тъй като приетите решения ще имат дългосрочни последици не само за транспортния сектор, но и за икономиката на ЕС. Като вземем предвид горепосочените въпроси, според нас би било по-целесъобразно да отделяме повече време за разисквания и, с оглед на високото качество на правото на ЕС, да отложим обсъждането на Пакета за мобилност I (MP I) за следващия мандат на Европейския парламент.

Въпреки това, с оглед на предстоящото гласуване в пленарната зала, бихме искали да обърнем внимание на основните рискове за целия сектор, които тези предложения могат да поставят:

Възможността за приемане на разделен модел при командироването на водачи ще доведе до фрагментация на пазара на ЕС, като дискриминира някои държави членки и водачи от тези страни. Нещо повече, това ще създаде непропорционална административна тежест за операторите, особено за малките и средни предприятия, и освен това ще задълбочи нелоялната конкуренция между операторите от ЕС и извън ЕС в ущърб на първите. Такъв ограничителен подход не взема предвид бизнес моделите, използвани в международния автомобилен транспорт. Ето защо считаме, че приемането на освобождаване от командироване на почасова основа би било по-жизнеспособно и справедливо решение. Като алтернатива вариантът може да бъде препоръката на значително по-голям брой междусекторни операции след и между двустранните превози. Тези подходи ще намалят значително количеството празни писти и ще подобрят пътната безопасност.

Освен това проектодокументите поставят всички транспортни дружества в ЕС в конкурентно/неблагоприятно положение за трети страни и това ще доведе до фалиране или масово навлизане на европейски предприятия в трета страна, докато съществена част от пазара на ЕС ще бъде незабавно поета от доставчици от трета страна.

Дефиницията на двустранния транспорт също е твърде ограничителна по наше мнение и считаме, че е необходимо да се включи фразата „от първия пункт за пресичане на външната граница на ЕС“ като неразделна част от нея.

Включването на позоваването на регламента „Рим I“ далеч надхвърля първоначалните цели на Пакета за мобилност, той не взема предвид високо мобилния характер на заетостта на водачите и ще създаде правен хаос не само за автомобилните превозвачи, но и за шофьорите, и ще доведе до намаляване ролята на транспортните начинания за местните операции.

Незначителният пазарен дял на каботажните превози в европейския транспорт не оправдава обширна правна намеса. Допълнителни ограничения за този вид операции се считат за непропорционални и неоправдани, особено поради предложението за прилагане на правила за командироване на работници за такава операция. Това включва преди всичко съкращаване на времето, разрешено за каботажни дейности, въвеждане на период на охлаждане и връщане на превозното средство в страната на установяване. Вследствие на това приемането на Пакет за мобилност (МП I) в тези неблагоприятни условия ще доведе до ограничаване на достъпа до националните пазари на автомобилен транспорт, оттегляне от политиката на либерализация и протекционистични мерки. В този контекст, запазването на съществуващите правила непроменени, би било по-полезно.

Налагането на непропорционално задължение за редовно връщане на превозното средство като критерий за установяване представлява дискриминационна мярка за държавите-членки, които не са централно разположени. Такава ограничителна мярка противоречи на европейските принципи и застрашава нашите усилия за подобряване на екологичния отпечатък на транспортния сектор. Ето защо тя поставя под въпрос законността на целия регламент и вреди на репутацията на европейските законодатели срещу гражданите.

Въвеждането на пълна забрана на редовната седмична почивка в кабината не отчита недостига на подходящи места за почивка с подходящо настаняване на водачите на камиони. Комисията оцени, че днес в Европа не повече от 7 000 безопасни и сигурни места са налични за паркиране на близо 400 000 камиона. Като се има предвид такъв недостиг на инфраструктура, това решение няма да помогне за подобряване на условията на труд и всъщност може да противоречи на целите на социалната програма. Законодателството на ЕС не трябва да пренебрегва необходимостта от подходящ преходен период за създаване на достатъчен брой зони за паркиране. Освен това трябва да се зачитат основните права на водача при избора на място за прекарване на компенсираната му седмична почивка.

Прилагането и ефективният контрол са ключовите фактори в сектора на автомобилния транспорт, но по-нататъшното ускоряване на въвеждането на интелигентни тахографи трябва да бъде оправдано по надежден, технически осъществим и икономически изгоден начин. В този контекст, ние считаме, че идеята за задължително инсталиране на тахографи в превозните средства над 2,4 тона и под 3,5 тона, извършващи международен автомобилен транспорт, е непропорционална мярка, която ще засегне сериозно малките и средните предприятия. Освен това, тъй като въпросът за подмяната на карти на водачи не е разрешен, подобна ситуация поражда значителни правни, финансови и неравностойни въпроси по отношение на водачите. Модернизирането застрашава правната сигурност, като се подготвя само няколко години вместо сегашното правило (напредва повече от 10 години). Не е известно как и до кога ще се прилагат тези правила в трети държави, държавите-членки на AETR, вследствие на което много по-ранното въвеждане в ЕС осигурява конкурентно предимство за трети държави.

Убедени сме, че новите законодателни мерки следва да бъдат тясно свързани с реалността на сектора, за да се повиши конкурентоспособността и да се гарантира подходящото ниво на социална защита за водачите. Целта на споразумението е да се регулират секторите в дългосрочен план, но това може да има неочаквани последици: конкурентоспособността на Съюза може да се влоши и поради по-строгите разпоредби за държавите-членки на ЕС превозвачите от трети страни могат да имат конкурентно предимство. Според нас, фокусирането върху първоначалните цели на Пакета за мобилност I следва да бъде основният показател за законодателите на ЕС да вземат правилните решения за справедливи и балансирани правила в сектора“, гласи писмото.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (1)

bravo Имах ужасни нокти, когато си поръчах Micinorm. Вече си мислих как да премахна с лазер увредения слой на нокътя. Добре, че не се стигна до това. След 2 седмици ноктите ми станаха като нови/ А всичко само, защото попаднах на умен лекар, който ме посъветва първоначално да опитам https://bit.ly/2Y86LDe
21.03.2019 17:12 / Отговор

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети