Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Политика
  3. Регионалният министър: Най-много магистрали са построени след 2010 - 10,9% км са участъците в проектна готовност

Политика

Регионалният министър: Най-много магистрали са построени след 2010 - 10,9% км са участъците в проектна готовност

Регионалният министър: Най-много магистрали са построени след 2010 - 10,9% км са участъците в проектна готовност - Tribune.bg
Снимка:

„Състоянието, като километри и обхват, на основните магистрали е изключително незадоволително, както и състоянието като дължина и връзки“. Това каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, който с екипа си представи състоянието на автомагистралите на България и визията за тяхното доизграждане и развитието на пътната мрежа в страната.

„България се нуждае от 2100 километра стратегически пътни участъци, до момента са изградени 870 км“, съобщи регионалният министър.

Арх. Шишков обясни, че до 2000 година са построени 15,43% от магистралите, от 2000 до 2010 година са построени 6,66%. След 2010 година са построени 19,33%.

8,86% км са участъците на магистралите, които се строят в момента. 10,9% км са участъците с проектна готовност.

Кабинетът Петков не е спрял лошите практики в строителството на магистрали, а е спрял изграждането им

Шишков припомни, че магистралата, която се строи в момента, Русе — Бяла скоро ще бъде официално обявена за национален обект, като в момента предложението е гледано във Върховен съвет.

„Магистрала „Европа“ за мен беше най-проблемният участък“, каза той и добави, че няма одобрен подробен устройствен план, даже и там, където е имало проект на готовност, е имало забавяне със самите процедури.

Сметката за АМ Хемус била занулена, защото правителството не вярвало на ин хаус договорите

Министърът на регионалното развитие съобщи, че 38,19% са бъдещите участъци на магистралите, които трябва да бъдат построени.

Честита годишнина от промяната! Откриваме втората магистрала Хемус, довършваме четвъртия мост над Дунав

„Русе - Маказа е изключително важно направление", уточни той и добави, че оттам минава връзката от Румъния за Гърция. Шишков е категоричен, че е важно максимално бързо да се проектира и да се построи.

„Магистрала „Черно море“ е в много незадоволително състояние на тема проектиране", каза още арх. Иван Шишков. Според него е много важна и магистрала "Рила", тъй като "този ринг е връзка с три магистрали" — „Тракия“, „Хемус“ и „Струма“, включително и със Северна Македония.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети