Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Мижав интерес, „Калинка моя”, чушки и... ПП

Мнения

Мижав интерес, „Калинка моя”, чушки и... ПП

Мижав интерес, Калинка моя, чушки и... ПП - Tribune.bg

Виктория Георгиева, коментар за Tribune.bg

Последните дни преминават под знака на предизборната кампания, която все по-активно се разгръща из цялата страна. Партиите не пестят финанси, сили и време, опитвайки се да спечелят повече гласоподаватели. Разбира се, както всяка година, и тази не липсват нелепите предизборни послания и клипове, а пък срещите с избирателите, внасят допълнителен смехотворен момент при някои кандидати за Народното събрание. За разлика от предишни пъти, към момента няма противоепидемични мерки заради COVID-19, поради което желаещите да влязат в НС, са в пъти по-активни и креативни от преди.

Вече имаше няколко страшни изцепки – като например клипът на ДБ с ген. Атанас Атанасов, който ни обясняваше, полюшващ се на яхта, защо трябва да гласуваме за ДБ. Едно, че почти нищо не се чуваше, второ –  посланието „Във Варна „Демократична България" вдигаме платната”, определено е доста двусмислено. Даже трисмислено (не, че има такава дума, но говорейки за нелепи слогани и клипове, ще си позволя и аз нелепо, и алангро – по Кирил Петков, да си измисля дума). Но съдейки и по вероятните резултати на ДБ, може наистина да вдигнат платната, отплавайки към канала.

Веднага направи впечатление и слоганът на „Продължаваме промяната”  - „Да си довършим работата”, който беше възприет доста ехидно от много хора. „А, не, не искаме да ни довършвате, много ви се моля”, „Ама вие работили ли сте досега?”, започнаха да се шегуват хората.

Но тъй като отдавна се убедихме, че пиарът на ПП може да си съперничи единствено с този на ДБ по неадекватност, в партията на Кирил Петков и Асен Василев нелепиците тепърва започваха. Обиколката на ПП из страната преминава при адски мижав интерес.

Те откриха кампанията си в Пловдив, където не повече от 200-300 човека, в това число почти целият списък с кандидат-депутатите и лидерите им, присъстваха на събитието., което беше ознаменувано с интересен флашмоб. - Имаме ли дисциплина?- Дааа! - Един отбор ли сме?- Дааа! отговаряха строените като чавдарчета в няколко реда активисти и членове на ПП, след което всички вдигнаха картоните, които държаха в ръцете си - тези от първите ред държаха бели, следващите - зелени, последните – червени, като сглобиха знамето на България. На първия ред се отличаваха Петков, Василев, Бойко Рашков, Калина Константинова, които наистина като същински чавдарчета и/или пионерчета съвестно изпълняваха задачката си, докато водещият, влязъл в ролята на дружинен ръководител, ги строяваше и нахъсваше -  „Равнис. Перфектни сте!”.

В Русе, Свищов в и другите градове, положението не беше по-розово. Е, липсваше прекалено приповдигнат флашмоб и нахъсан водещ, но пък и няма как да направят още един с едва шепата хора, повечето дошли поради любопитство и липса на работа,

В село Богдан пък – едно от най-пострадалите от водното бедствие села в Карловско, Петков реши да се изяви с лопата в ръка и агитационна тениска с посланието им „Да си довършим работата”. Всичко хубаво, но на много снимки се видя, че нито ботушите са му кални – а там калта е до уши, нито е изцапан, нито е уморен. Как става тая работа, само той си знае. По-лошото за него е, че хич не беше и приет гостоприемно от местните. „Повярвахме ви, г-н Петков. Гласувах за вас! Това е истината, но ме излъгахте. Не искам никой да идва в дома ми. Не искам! С всичко ще се справим и по-хубаво ще го направим“, така посрещна жителка на Богдан експремиерът.

Не по-нелепо, а и доста обидно за хората от района, които бяха използвани като удобна жива платформа за кампанията на ПП, бяха и фотографите от някои медии, специално повикани, за да отразят как от партията „помагат” на хората и как им носят вода. Да не пропускаме и полицията, която пък беше инструктирана да пази кандидат парламентаристите от народната любов.

Но тъкмо си мислехме, че вече сме видели всичко, когато в Силистра се натъкнахме на поредния шок, сътворен от ПП. Кампанията в града беше открита с... руската песен „Калинка моя”, под ухиления до уши Петков. Разбира се, какво по-подходящо време за руска песен и то на българска парламентарна кампания, от дните, в които Русия нахлу в Украйна и води война. Народната песен „Калинка” е абсолютна класика за руснаците, а пък една от най-известните ѝ интерпретации е в изпълнение на Хора на Червената армия. „Калинка, калинка, калинка моя!  В саду ягода малинка, малинка моя!“ – разкошотия просто.

Обаче и това не беше всичко. Както знаем именно от ПП, резилът винаги може да е по-голям. Последва още по-шокиращо действие от тяхна страна, явно сътворено с цел да подкрепят коментарите от техни активисти и поддръжници, че видеото е фалшиво. ПП си изтриха Фейсбук страницата за Силистра. Да, добре прочетохте – ЦЯЛАТА ФЕЙСБУК СТРАНИЦА – Няма страница, няма проблем!, ако трябва да пригодим към ПП реалността думите на Сталин.

Ако случайно някой е решил, че това е всичко, вероятно е имал наистина голямото щастие да пропусне предизборния клип на момчетата от ПП, в който ни стресираха, че над 400 хиляди тона отровни храни са внесени в България за последните години. Не, не се шегувам, Кирил Петков и Асен Василев ни разкриват, че съзнателно сме тровени 10 години, вие разбирате ли го? Та това е бомба, шок, удар! И ни го съобщават просто ей така в някакъв клип, публикуван на страницата им във Фейсбук?

Наистина няма втори такива гении, в чиито глави може да се роди подобен клип. И не просто клип, а предизборен клип! Опасявам се, че съдейки по това тяхно творение, следващата им идея може да е да пуснат сирените за въздушна атака, докато хвърлят над главите ни позиви, в които пише – „гласувайте за нас, искаме да си довършим работата”.

А кампанията е едва в средата, да не забравяме. Какво ли още ще доживеем да чуем и видим – не смея и да си помисля, съдейки по първите две седмици от забавно-развлекателната програма на ПП, гарнирана с хорър елементи.

***

Виктория Георгиева е завършила "Реализация и подготовка на ТВ предавания" към Софийския университет "Св. Климент Охридски", както и "Религията в Европа", направление "Ислям", отново в СУ. Изучавала е и психология. Заместник главен редактор в "Ах, тези медии!", редактор и автор в "Консерваторъ", автор във в-к "Труд".

Била е член на Студентски съвет при СУ, работила е като специалист маркетинг и реклама за водещи български компании.


Топ новини виж още
Актуална тема
Анкети