Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Мултимедия
  3. Трифон Зарезан във винарска изба „Катаржина“ (СНИМКИ)

Мултимедия

Трифон Зарезан във винарска изба „Катаржина“ (СНИМКИ)

Традиционният ритуал по зарязване на лозята – молитва за здраве и плодородие

Всяка година на днешния ден се извършва традиционният ритуал по зарязване на лозята. Във винарска изба „Катаржина“ в местността „Бялата пръст“ край Свиленград посрещнаха празника с молитва за плодородие и под звуците на ансамбъл „Българе“.

Да почете празника в доказано една от най-качествените винарни у нас беше и министърът на земеделието и храните Румен Порожанов.

„Виненият отрасъл в България има своето стабилно място и се е доказал през годините назад. В страната ни са засадени над 60 000 хектара или над 600 000 дeкара лозя. Миналата година те са нараснали с около 14 000 дка, не без помощта на Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор“, заяви пред журналисти след ритуала Порожанов.

От избата са категорични, че подкрепата на държавата за сектора е видима и дава своите резултати.

„Мога да кажа, че политиката в България е добра за винопроизводството, защото има много европейски субсидии, които помагат на бранша. Да, парите идват в голямата си част от Европа, но винопроизводството е приоритетен сектор за правителството. Определено ни помагат много. Има много европейски програми, без които секторът нямаше да изглежда по начина, по който е сега“, заяви пред Tribune.bg Цветелина Николова, управляващ директор на „Катаржина Естейт”.

Цветелина Николова, управляващ директор на „Катаржина Естейт”Цветелина Николова, управляващ директор на „Катаржина Естейт”

Тя е категорична, че предстоят добри години пред винения сектор. Самата винарна, която е създадена през 2006 година, се развива изключително добре още от първата година. В момента разполага със 7000 декара лозови масиви и произвежда 3,5 млн. бутилки годишно. Основната част от продукта се пласира на родния пазар – около 80%. Останалите 20% заминават за Полша, Швейцария, Белгия, Холандия, САЩ, Япония.

„Първите 5 години създавахме имидж, но оттогава насетне имаме голям ежегоден ръст на продажбите. Мисията ни е да възпитаваме отношение към виното и да популяризираме България чрез виното. Пожелаваме си да е здрава и плодородна годината, да отгледаме качествено грозде, да направим хубаво вино и да продължим да славим България по света“, каза Цветелина Николова.

А следващата цел пред компанията е създаването на хотел, което ще даде възможност за истинско развитие на винения туризъм.  


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още