Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мултимедия
  3. Трифон Зарезан във винарска изба „Катаржина“ (СНИМКИ)

Мултимедия

Трифон Зарезан във винарска изба „Катаржина“ (СНИМКИ)

Традиционният ритуал по зарязване на лозята – молитва за здраве и плодородие

Всяка година на днешния ден се извършва традиционният ритуал по зарязване на лозята. Във винарска изба „Катаржина“ в местността „Бялата пръст“ край Свиленград посрещнаха празника с молитва за плодородие и под звуците на ансамбъл „Българе“.

Да почете празника в доказано една от най-качествените винарни у нас беше и министърът на земеделието и храните Румен Порожанов.

„Виненият отрасъл в България има своето стабилно място и се е доказал през годините назад. В страната ни са засадени над 60 000 хектара или над 600 000 дeкара лозя. Миналата година те са нараснали с около 14 000 дка, не без помощта на Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор“, заяви пред журналисти след ритуала Порожанов.

От избата са категорични, че подкрепата на държавата за сектора е видима и дава своите резултати.

„Мога да кажа, че политиката в България е добра за винопроизводството, защото има много европейски субсидии, които помагат на бранша. Да, парите идват в голямата си част от Европа, но винопроизводството е приоритетен сектор за правителството. Определено ни помагат много. Има много европейски програми, без които секторът нямаше да изглежда по начина, по който е сега“, заяви пред Tribune.bg Цветелина Николова, управляващ директор на „Катаржина Естейт”.

Цветелина Николова, управляващ директор на „Катаржина Естейт”Цветелина Николова, управляващ директор на „Катаржина Естейт”

Тя е категорична, че предстоят добри години пред винения сектор. Самата винарна, която е създадена през 2006 година, се развива изключително добре още от първата година. В момента разполага със 7000 декара лозови масиви и произвежда 3,5 млн. бутилки годишно. Основната част от продукта се пласира на родния пазар – около 80%. Останалите 20% заминават за Полша, Швейцария, Белгия, Холандия, САЩ, Япония.

„Първите 5 години създавахме имидж, но оттогава насетне имаме голям ежегоден ръст на продажбите. Мисията ни е да възпитаваме отношение към виното и да популяризираме България чрез виното. Пожелаваме си да е здрава и плодородна годината, да отгледаме качествено грозде, да направим хубаво вино и да продължим да славим България по света“, каза Цветелина Николова.

А следващата цел пред компанията е създаването на хотел, което ще даде възможност за истинско развитие на винения туризъм.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети