Деница Сачева: Реформа не се прави от маркетингови политици
„Продължаваме да имаме политици, които са в Народното събрание, без да знаят защо са там. Без да знаят какво е политиката, продължават да се занимават с маркетинг, с разделителни линии. Самоопределят се като добри и почтени, определят другите като лоши, без да разбират, че в политиката няма черно и бяло, а трябва да се търси общото сечение за постигане на обществени цели.“ Това каза депутатът от ГЕРБ Деница Сачева по БНР.
„Не е идеята да унищожиш този, който мисли различно от теб, а да намериш баланс на различни видове интереси и гледни точки, за да се намери решението, което е общественополезно“, добави тя.
И допълни, че усилията за борбата срещу корупцията са непрекъснат процес и, че корупция се бори със закони и със здрави и устойчиви институции, които да осигуряват спазването им.
„Непрекъснатото създаване и закриване на органи за борба с корупцията на практика я пази и разрушава държавността. Непрекъснатото рушене на авторитета и на доверието в държавните институции - също. Част от причините за политическата нестабилност у нас се дължат и на това, че по време на правителствата на ГЕРБ беше нанесен сериозен удар на олигарси, които днес са извън страната, но продължават да оказват задкулисно влияние, включително и чрез политически субекти“.
Що се отнася до НПК, според нея, там се работи с маркетингови подходи.
„Не виждам къде трябва да търсим опита да се протака - дали в хората, които твърдят, че искат тази реформа, или в нас, които правим всичко възможно, включително бяхме пълно мнозинство в пленарна зала, когато се разглеждаше този кодекс... Писна ни да ни изнудват да приемаме лошо законодателство само за да се доказваме на популизма с опаковка на почтеност. Когато беше свикано първото заседание на правната комисия, депутатите от ПП не влязоха на него и бламираха гледането на собствените си текстове за КПКОНПИ. Вероятно осъзнават, че не правят закони, за да подобрят съдебната система, а за да я превърнат в тоталитарна бухалка. От ГЕРБ ясно сме заявили както за конституционна реформа, така и за диалог за сериозна съдебна реформа, но до този момент чуваме само гръмогласни твърдения“.
Тя подчерта, че една реформа се отнася до структура, до институции, до закони, до процеси, а не се отнася до една определена личност, която и да е тя.
Деница Сачева коментира и темата за РСМ след случая с нападението на Християн Пендиков:
„Не трябва да се прави грешката да се спира отново европейския път на РСМ. Трябва да настояваме категорично да се изпълнява преговорната рамка, по никакъв начин да не се ескалира напрежението, защото имаме нужда от стабилност... В РСМ трябва да предприемат необходимите действия, за да тушират ескалация на напрежението“.
По думите на депутата от ГЕРБ не трябва да се тревожим за демокрацията в България, защото хората няма да се откажат нито от демокрацията, нито от парламентарната й форма.
„Разделението на статукво и на реформатори не е приемливо и е поредната мараня, която се прави, за да се замаскират реалните проблеми на хората. Кой е статукво и кой е реформатор? Не смятам, че някой в България мисли Бойко Рашков за символ на промяната. Какви точно реформи сме чули да правят досега хората, които сме чули да наричат себе си реформатори? Реформа не може да се прави от никой словоблудец или от политик, продукт на маркетинг. Тя може да се извърши само от политици, които познават системите, процесите, законите, имат достатъчно опит, за да могат да предлагат конкретни решения. На тези избори хората ще гласуват за политици, на които вярват, че ще им свършат работата, на които вярват, че ще съставят правителство, ще приемат нужните промени в законодателството, ще отпушат реализацията на проекти и програми, ще направят държавата по-стабилна. Времето на експериментите приключи“.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/politika/denitsa-sacheva-reforma-ne-se-pravi-ot-marketingovi-polititsi/