Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. При избор на хотел не разчитайте само на снимките – вижте и коментарите!

Мнения

При избор на хотел не разчитайте само на снимките – вижте и коментарите!

Снимка:

Да внимаваме с непознати места, където отиваме за първи път, съветва Богомил Николов

В разгара на летния сезон от Tribune.bg се обърнахме  към Богомил Николов – председател на Асоциация „Активни потребители“, който ни дава полезни съвети за приятно и безоблачно изкарване на отпуската.

Летният сезон вече е в разгара си. За какво трябва да внимаваме, когато търсим оферти за своята почивка, ако все още нямаме резервация, кои са потенциалните рискове за разочарование?

По принцип има два основни подхода – единият е групово пътуване или пакетна почивка, когато отиваме при туроператор. Там би трябвало условията да са изключително ясни. Просто, защото има много законодателни изисквания към информацията и договора. По-различно е, когато самостоятелно си организираме поотделно транспорт, нощувка и различни други услуги. Тогава най-често използваме интернет платформи.

Отговорността и на платформите нараства. Дори бяха приети нови изисквания към тях, които ще влязат в сила през следващите една, две години. Понастоящем трябва много внимателно да четем обявите. Много често има информация с дребен шрифт най-долу, в която се обявяват различни допълнителни условия. Понякога има и стари снимки, които не отразяват реалното състояние на даден хотел, комплекс. Затова е хубаво да четем и отзивите.

Как да предотвратим вариант, при който сме си платили за петзвезден хотел, а на място виждаме, че условията отговарят на тризвезден?

Трябва да се чете по-внимателно – колко е стар хотелът, актуални ли са снимките. Това по отзивите обикновено може да се хване. Разбира се, въпреки всичките усилия, са възможни недоволства вече на място, защото никой не е застрахован от лошо обслужване, от различна от очакваната храна. Не е измислена рецепта за такива разочарования. Единствено е хубаво да се доверим на опита на другите хора и да внимаваме с непознати места, където отиваме за първи път.

Ако „Не дай си, Боже“ ни потрябва лекар, личният е в София, а ние се намираме в Лондон или Слънчев Бряг, колко може да поискат да платиш и кое се покрива от застраховката?

Това е интересен въпрос, защото в рамките на Европейския съюз „Спешната помощ“ е осигурена и безплатна за всички граждани. Разбира се, трябва да се извади Европейска здравна карта, което е безплатно. Извън Европейския съюз вече трябва човек да си направи здравна застраховка, като уловката в случая е че има лимити на покритие и фактически човек трябва да погледне внимателно какво покрива най-ниският лимит, който се изисква, защото понякога това не е достатъчно за нищо. Така че, трябва да се прочете внимателно какви услуги се покриват от различните лимити, за да може да се направи най-адекватната застраховка. По принцип те не са скъпи. Често пъти са стотинки на ден, дори няма и лев на ден. Всеки трябва да си направи добре сметката, особено ако има някакви хронични заболявания, които могат да доведат до криза или някакво усложнение.

От тази година освен с глоба неиздаването на касова бележка се санкционира незабавно със запечатване на търговския обект. Засиленият контрол ще помогне ли за това да се чувстваме по-защитени като потребители?

Аз не мисля, че туризмът ще успее с касовите бележки или с обиколки на инспектори. Смятам, че е крайно време самите хора от туристическия бранш да разберат, че потребителите не са малоумни и много ясно виждат старанието на отсрещната страна, и когато възприемат принципа, че потребителят е цар и заслужава добро отношение, тогава ще започне и обратният път към успеха.

Ако пътуваме със самолет и полетът закъснее, може ли да претендираме за компенсация, обезщетение?

Обезщетения по регламент се предвиждат за всички полети, които закъсняват с над три часа при кацането. Няма значение излитането, важно е кацането. Те варират от 250 до 600 евро в зависимост от разстоянието. Това обаче е така само, когато закъснението е по вина на авиокомпанията. В случай, че се дължи на форсмажорни обстоятелства като буря или затваряне на летището, тогава авиокомпанията ни дължи само грижа, което значи храна и напитки, и ако се налага нощувка, не и обезщетение. Друг е въпросът доколко ефективно се прилага  и доколко авиокомпаниите уважават това право, защото имаме много оплаквания за авиокомпании, които просто не плащат обезщетенията. Затова трябва да напомним на надзорните органи, че са длъжни да реагират в такива ситуации.

Кои са топ дестинациите това лято за българите?

Вече видяхме  опашките за Гърция по телевизията. Дори органите на МВР казаха, че туристите са с 25% повече от предходни години. Мисля, че и в Турция след политическите трусове има нова вълна туристи. Разбира се, България все пак си остава предпочитана за много хора по редица причини.  


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Мнения

виж още

Мрежата

виж още

Хороскоп

архив