Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. При избор на хотел не разчитайте само на снимките – вижте и коментарите!

Мнения

При избор на хотел не разчитайте само на снимките – вижте и коментарите!

При избор на хотел не разчитайте само на снимките – вижте и коментарите! - Tribune.bg
Снимка:

Да внимаваме с непознати места, където отиваме за първи път, съветва Богомил Николов

В разгара на летния сезон от Tribune.bg се обърнахме  към Богомил Николов – председател на Асоциация „Активни потребители“, който ни дава полезни съвети за приятно и безоблачно изкарване на отпуската.

Летният сезон вече е в разгара си. За какво трябва да внимаваме, когато търсим оферти за своята почивка, ако все още нямаме резервация, кои са потенциалните рискове за разочарование?

По принцип има два основни подхода – единият е групово пътуване или пакетна почивка, когато отиваме при туроператор. Там би трябвало условията да са изключително ясни. Просто, защото има много законодателни изисквания към информацията и договора. По-различно е, когато самостоятелно си организираме поотделно транспорт, нощувка и различни други услуги. Тогава най-често използваме интернет платформи.

Отговорността и на платформите нараства. Дори бяха приети нови изисквания към тях, които ще влязат в сила през следващите една, две години. Понастоящем трябва много внимателно да четем обявите. Много често има информация с дребен шрифт най-долу, в която се обявяват различни допълнителни условия. Понякога има и стари снимки, които не отразяват реалното състояние на даден хотел, комплекс. Затова е хубаво да четем и отзивите.

Как да предотвратим вариант, при който сме си платили за петзвезден хотел, а на място виждаме, че условията отговарят на тризвезден?

Трябва да се чете по-внимателно – колко е стар хотелът, актуални ли са снимките. Това по отзивите обикновено може да се хване. Разбира се, въпреки всичките усилия, са възможни недоволства вече на място, защото никой не е застрахован от лошо обслужване, от различна от очакваната храна. Не е измислена рецепта за такива разочарования. Единствено е хубаво да се доверим на опита на другите хора и да внимаваме с непознати места, където отиваме за първи път.

Ако „Не дай си, Боже“ ни потрябва лекар, личният е в София, а ние се намираме в Лондон или Слънчев Бряг, колко може да поискат да платиш и кое се покрива от застраховката?

Това е интересен въпрос, защото в рамките на Европейския съюз „Спешната помощ“ е осигурена и безплатна за всички граждани. Разбира се, трябва да се извади Европейска здравна карта, което е безплатно. Извън Европейския съюз вече трябва човек да си направи здравна застраховка, като уловката в случая е че има лимити на покритие и фактически човек трябва да погледне внимателно какво покрива най-ниският лимит, който се изисква, защото понякога това не е достатъчно за нищо. Така че, трябва да се прочете внимателно какви услуги се покриват от различните лимити, за да може да се направи най-адекватната застраховка. По принцип те не са скъпи. Често пъти са стотинки на ден, дори няма и лев на ден. Всеки трябва да си направи добре сметката, особено ако има някакви хронични заболявания, които могат да доведат до криза или някакво усложнение.

От тази година освен с глоба неиздаването на касова бележка се санкционира незабавно със запечатване на търговския обект. Засиленият контрол ще помогне ли за това да се чувстваме по-защитени като потребители?

Аз не мисля, че туризмът ще успее с касовите бележки или с обиколки на инспектори. Смятам, че е крайно време самите хора от туристическия бранш да разберат, че потребителите не са малоумни и много ясно виждат старанието на отсрещната страна, и когато възприемат принципа, че потребителят е цар и заслужава добро отношение, тогава ще започне и обратният път към успеха.

Ако пътуваме със самолет и полетът закъснее, може ли да претендираме за компенсация, обезщетение?

Обезщетения по регламент се предвиждат за всички полети, които закъсняват с над три часа при кацането. Няма значение излитането, важно е кацането. Те варират от 250 до 600 евро в зависимост от разстоянието. Това обаче е така само, когато закъснението е по вина на авиокомпанията. В случай, че се дължи на форсмажорни обстоятелства като буря или затваряне на летището, тогава авиокомпанията ни дължи само грижа, което значи храна и напитки, и ако се налага нощувка, не и обезщетение. Друг е въпросът доколко ефективно се прилага  и доколко авиокомпаниите уважават това право, защото имаме много оплаквания за авиокомпании, които просто не плащат обезщетенията. Затова трябва да напомним на надзорните органи, че са длъжни да реагират в такива ситуации.

Кои са топ дестинациите това лято за българите?

Вече видяхме  опашките за Гърция по телевизията. Дори органите на МВР казаха, че туристите са с 25% повече от предходни години. Мисля, че и в Турция след политическите трусове има нова вълна туристи. Разбира се, България все пак си остава предпочитана за много хора по редица причини.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети